k
u
l
t
u
r

Gaztedi tailerrak “Aniztasuna”

2022/07/09

compartir

Ordutegia: 11:30 - 13:30
Lekua: Kutxa Kultur (Tabakalera, 4. solairua)

Dohainik


Elkar hobeto ezagutzeko, kultura, iritzi, gorputz, adimen, kolore… desberdinak ezagutzeko, errespetuz, artez eta geure ekarpenekin. Guztiok dugu zerbait esateko, emateko eta irakasteko.

Doakoak, leku-kopurua osatu arte
Hizkuntza: elebiduna

Bideo parte-hartzailearen tailerra

Hezkidetzan eta bideo parte-hartzailearen tresnaren erabileran oinarritutako tailerra planteatzen da, familiek aniztasunari buruz dituzten gogoetak eta esperientziak azaltzeko.

Metodologia

Bideo parte-hartzailea komunikazioaren barruan gizartea eraldatzeko erabiltzen den tresna da. Inposizio-eskema hausten du eta subjektuei ahotsa emateko aukera ematen du, eta ikus-entzunezko tresnak ezagutarazten ditu, beren materialak sortzeko. Bideo parte-hartzailearen metodologia prozesuen horizontaltasunean eta sorkuntza kolektiboan oinarritzen da. Parte-hartzaileek beren burua aurkeztuko dute, eta planteatutako gaiei buruzko dinamikak, gogoetak, zalantzak eta galderak azalduko dituzte.

Hezkidetza

Heziketa-prozesua tratu eta aukera berdintasunetik planteatzen da, generoa bereizi gabe. Errespetuan eta tolerantzian oinarrituta, parte-hartzaileen parte-hartze orekatua sustatzen duten jarduerak proposatzen dira. Kontuan hartzen dira egoera desberdinen arteko desberdintasunak, baina desberdintasun horiek taldea aberastea bultzatzen dute esperientzia ugariren bidez, eta ez haiek banantzearen bidez, botere-dinamikak identifikatu eta saihestuz.

Zertan datza?

Gainerako tailerrak ere bilduko dituen zeharkako hiru lerro ikusiko dituzu:

– Grabazio-eremua: tripodea eta mikrofonoak dituen kameraz osatuta dago, eta haurrak 4tik 4ra hurbilduko dira beste bi tailerretako bat amaitu ondoren (ametsak eta aniztasunaren trena harrapatzen ditu). Erreminten erabilerari buruzko azalpena ematen zaie. Bikoteka, bikote batek galderak grabatu eta egiten ditu, eta beste bikoteak kameraren aurrean erantzuten du. Amaitzean, rolak aldatu egiten dira.’ Kameraren aurrean, galdera hauei erantzungo diete:

  • Zer adierazi nahi izan dute eskulanean/marrazkian?
  • Zer da aniztasuna?
  • Tarte bat uzten da, une horretan egin nahi duten galdera irekiren bat sortzen bada ere.

– baliabideak grabatzea: pertsona bat arduratuko da haurrak tailerretan grabatzeaz eta marrazkia aniztasunaren horma-irudian jartzeaz.

– Proiekzioa: irudi horiek eta egiten diren elkarrizketak pantailan edo Wall bideoan proiektatuko dira.

Familientzat
Gora ezberdintasuna, Juliette! El poder de los cuentos para trabajar valores en la infancia…

Nerea Kortabitarte idazle donostiarraren Julietteren ipuin ilustratuen bidez aniztasuna landuko dugu. Zatoz zure pertsonaia ilustratua sortzera, “Aniztasunaren trenean” parte har dezan.
Zure zain gaude!

Adina: 5-9 urte
Ametsak harrapatzen dituen kondaira

Kondairak dioenez, duela urte asko, Ojibwa tribuko amonak eragotzi egin zuen bilobak armiarma bat hiltzea, sare bat zuen ohean. Esker onez, oihal magiko bat egin zuen haren eta ilargiaren artean, eta loak harrapatu zituen lo zegoen bitartean.

Egin harrapakari eder bat, hainbat kulturatako kondairak eta tradizioak deskubritzen dituzun bitartean.

Familientzat

 

Itxi
Itxi
ico-facebook-color ico-twitter-color ico-googleplus-color